четвртак, 17. март 2016.

Indijski recept-Chole Punjabi Dal

Chole Punjabi Dal-
Dal od leblebija

Moj prvi indijski recept

Mnogo se radujem..ovo je moj prvi indijski recept. Za Novu godinu sam sebe obradovala indijskim kuvarom, kupila sam ga preko limunda za neke sitne pare, i divan je... Još čitam divan roman "Crveni sari" o Indiri Gandi i Indiji i totalno sam opčinjena Indijom. 
Imala sam malo vremena pre časa joge da skuvam nešto brzinsko i tako je nastao Chole Punjabi Dal :D

Chole ili chana masala je popularno vegetarijansko jelo severne Indije. Ljutkasto začinjeno mirišljavo jelo sa leblebijama,paradajizom,prženim lukom i začinima koje se brzo pravi i vrlo je ukusno morate da probate.
Možete ga poslužiti sa kuvanim pirinčem ili Naan ili Paratha lepinjom a možete i dodati i malo kisele pavlake.. Indijci služe sa bhatura, lepinja pržena u dubokom ulju.

Ukrasnu kutiju radila mionika

Sastojci:

2 čaše kuvanih leblebija sa vodom u kojoj su se kuvale
1 kašičica soli
malo ulja
1 crni luk sitno iseckan
1 čen belog luka
2 cm korena đumbira, jedna kašičica sitno seckanog
1/2 kašičice kurkume
1 kašičica Garam Masala začina
3 kašike paradajiz pirea, ili pelata
jedna zelena ljuta paprika
2 kašike seckanog peršuna i nane
limunov sok

Ako sami kuvate sirove leblebije, prvo ih stavite u vodu da se natope preko noći, brže će se skuvati. U vodu stavite 2 lovorova lista i posolite i stavite leblebije da se kuvaju.
Ocedite ih ali vodu sačuvajte.

U tiganju ili malo široj šerpi stavite ulje i ispržite sitno seckani crni luk,beli luk i đumbir, mešajte da vam ne bi zagrelo, pred kraj dodajte kašičicu kurkume pa malo propržite koji sekund, dodajte Garam Masalu,paradajiz pire,seckanu ljutu papriku i pola svežeg seckanog bilja. Dodajte leblebije i dobro promešajte pa dodajte vodu od leblebija i posolite,promešajte pokrite i na laganoj vatri kuvajte dok leblebije ne omekšaju skroz i voda neispari da ostane samo pire.. Po ukusu dodajte malo limunovog soka i sveže bilje.

 Začin Garam Masala je mešavina začina i postoji nekoliko vrsta. Negde se upotrebljava ljuti začini kao biber i čili a negde samo aromatični. Vi možete da isprobate pa vidite koji vam najviše prija.
Ovu mešavinu sam ja stavila

Garam Masala 

1/2 kašičice mlevenog kumina
1/3 kaš. mlevenog korijandera
1 kaš slat. paprike
1/3 kaš cimet
1/4 kaš smrvljenog karanfilića
1/3 kaš čili 
1/3 kaš bibera
1/3 kaš muskatnog oraščića




Нема коментара:

Постави коментар